• Szkolenie

    Kurs Doskonalący dla Ratowników Medycznych

    07.09.2022 - 14.09.2022

  • Rejestracja

    21.02.2022 - 29.03.2022

O szkoleniu

Kurs Doskonalący dla Ratowników Medycznych

Rodzaj wydarzenia: Szkolenie
Dziedzina wydarzenia: Medyczna
Przeznaczenie wydarzenia: Podnoszenie kwalifikacji

Celem uczestnictwa w kursie doskonalącym jest pogłębienie, aktualizacja wiedzy i umiejętności zawodowych, w tym szkolenie praktyczne. Kurs odbywa się na podstawie programu określonego w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 2 października 2017 roku. Kurs doskonalący adresowany jest do ratowników, którzy spełniają warunki określone w art. 10 Ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. nr 191, poz. 1410 z późn. zm.) oraz są osobami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej. Instruktorzy prowadzący kurs spełniają warunki określone w Art. 12c Ustawy z dnia 8.09.2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym. Program został zredagowany przez Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego. Kurs kończy się egzaminem, składającym się z dwóch części obejmujących zakres wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych. W zależności od wyników egzaminu uczestnik otrzymuje Certyfikat ukończenia kursu lub zaświadczenie o uczestnictwie. Za udział w kursie doskonalącym przysługuje 120 punktów edukacyjnych, określonych w par. 9 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 2 października 2017 roku.

BRAK WOLNYCH MIEJSC

Organizator

Centrum Kształcenia Podyplomowego WIM

Program ramowy

7 września 2022

System ratownictwa medycznego na terytorium RP i w innych krajach.

Ogólne informacje o prawach pacjenta. Zasady stosowania przymusu bezpośredniego oraz postępowania wobec osób agresywnych oraz osób z zaburzeniami psychicznymi, stwarzającymi zagrożenie życia.

Łączność, podstawy przekazy telemedycznego.

Jednostki współpracujące z systemem.

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe – zasady użycia śmigłowca, sposoby wezwania.

Farmakoterapia

Ocena stanu poszkodowanego.

Układanie osoby w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego w pozycji właściwej dla rodzaju schorzenia lub odniesionych obrażeń.

8 września 2022

Podstawowa i zaawansowana resuscytacja krążeniowo oddechowa.

Podstawowa i zaawansowana resuscytacja krążeniowo oddechowa.

9 września 2022

Prowadzenie podstawowej i zaawansowanej resuscytacji krążeniowo oddechowej u dorosłych i dzieci według obowiązujących standardów, znamiona śmierci.

Bezprzyrządowe przywracanie drożności dróg oddechowych oraz przyrządowe przywracanie drożności dróg oddechowych z zastosowaniem rurki ustno - gardłowej, rurki nosowo – gardłowej, maski krtaniowej, rurki krtaniowej, konikopunkcji.

Intubacja dotchawicza w laryngoskopii bezpośredniej w nagłym zatrzymaniu krążenia przez usta i przez nos, bez użycia środków zwiotczających, z użyciem środków zwiotczających (pod nadzorem lekarza) oraz prowadzenie wentylacji nieinwazyjnej.

Wykonywanie kaniulacji żył obwodowych kończyn górnych i dolnych oraz żyły szyjnej zewnętrznej, wykonywanie dostępu doszpikowego przy użyciu gotowego zestawu.

Cewnikowanie pęcherza moczowego, zakładanie sondy żołądkowej, płukanie żołądka.

12 września 2022

Intubacja dotchawicza w laryngoskopii bezpośredniej w nagłym zatrzymaniu krążenia przez usta i przez nos, bez użycia środków zwiotczających, z użyciem środków zwiotczających (pod nadzorem lekarza) oraz prowadzenie wentylacji nieinwazyjnej.

Podawanie tlenu, wspomaganie oddechu lub prowadzenie wentylacji zastępczej z użyciem maski twarzowej, zastawki jednokierunkowej, worka oddechowego, respiratora, odsysanie dróg oddechowych.

Wykonywanie defibrylacji ręcznej pod kontrolą EKG, wykonywanie defibrylacji zautomatyzowanej, wykonywanie kardiowersji elektrycznej i elektrostymulacji zewnętrznej, wykonywanie EKG, monitorowanie czynności układu oddechowego,monitorowanie czynności układ.

Wykonywanie kaniulacji żył obwodowych kończyn górnych i dolnych oraz żyły szyjnej zewnętrznej, wykonywanie dostępu doszpikowego przy użyciu gotowego zestawu.

Odbarczanie odmy prężnej drogą nakłucia jamy opłucnej.

Opatrywanie ran, tamowanie krwotoków, unieruchamianie złamań, zwichnięć i skręceń, unieruchamianie kręgosłupa ze szczególnym uwzględnieniem odcinka szyjnego, asystowanie przy drobnych zabiegach chirurgicznych (szycie ran, zakładanie drenów).

Pobieranie krwi żylnej i włośniczkowej i włośniczkowej do badań laboratoryjnych, oznaczanie poziomu glukozy, elektrolitów w surowicy, z użyciem dostępnego sprzętu, badanie gazometryczne krwi włośniczkowej.

Odbieranie porodu nagłego w warunkach pozaszpitalnych.

Segregacja medyczna w przypadku zdarzeń mnogich / masowych, zdarzeń z obszaru zagrożeń chemicznych, biologicznych i radiacyjnych, procedury postępowania i zasady współpracy.

13 września 2022

Opatrywanie ran, tamowanie krwotoków, unieruchamianie złamań, zwichnięć i skręceń, unieruchamianie kręgosłupa ze szczególnym uwzględnieniem odcinka szyjnego, asystowanie przy drobnych zabiegach chirurgicznych (szycie ran, zakładanie drenów).

Odbieranie porodu nagłego warunkach pozaszpitalnych.

Segregacja medyczna w przypadku zdarzeń mnogich / masowych, zdarzeń z obszaru zagrożeń chemicznych, biologicznych i radiacyjnych, procedury postępowania i zasady współpracy.

Segregacja medyczna w przypadku zdarzeń mnogich / masowych, zdarzeń z obszaru zagrożeń chemicznych, biologicznych i radiacyjnych, procedury postępowania i zasady współpracy.

14 września 2022

Segregacja medyczna w przypadku zdarzeń mnogich / masowych, zdarzeń z obszaru zagrożeń chemicznych, biologicznych i radiacyjnych, procedury postępowania i zasady współpracy.

Podejmowanie działań profilaktycznych w celu ograniczenia skutków zdrowotnych zdarzenia, zasady stosowania przymusu bezpośredniego.

Przygotowanie pacjenta i opieka medyczna podczas transportu.

Wsparcie psychologiczne dla ratownika medycznego i poszkodowanych.

Wsparcie psychologiczne dla ratownika medycznego i poszkodowanych - warsztaty.

Egzamin teoretyczny.

Egzamin praktyczny.

Opłaty

    Konto bankowe

    14 1130 1017 0020 0716 4222 2304

    W tytule przelewu proszę wpisać imię i nazwisko uczestnika oraz nazwę opłacanego kursu.

    Koszty uczestnictwa w konferencji

    Ratownik Medyczny

    Przy rejestracji do 16 sierpnia 2022
    800,00 PLN

Miejsce

Pracownia Symulacji Medycznej

Adres

Centrum Kształcenia Podyplomowego Wojskowego Instytutu Medycznego
ul. Szaserów 128
04-141 Warszawa

.

Regulamin

ZAŁĄCZNIK DO ZARZĄDZENIA DYREKTORA NR 142/18

Regulamin sprzedaży usług szkoleniowych w ramach oferty szkoleniowej dostępnej na stronie www.wim.mil.pl

§ 1 Definicje
1. Regulamin – niniejszy zbiór przepisów regulujących kwestie związane ze świadczeniem Usług Szkoleniowych.
2. Organizator – oznacza podmiot organizujący i rozliczający szkolenie.
3. Zamawiający – pełnoletnia osoba fizyczna lub osoba prawna, która złożyła formularz zgłoszeniowy na szkolenie.
4. Uczestnik– uczestniczący w szkoleniu Zamawiający, będący osobą fizyczną lub osobą fizyczną zgłoszoną przez Zamawiającego będącego osobą prawną, który opłacił szkolenie i został zarejestrowany przez Organizatora szkolenia jako uczestnik.
5. Oferta – aktualna oferta cenowa, która oprócz ceny może zawierać również dodatkowe szczegóły takie jak zakres oferty, termin realizacji usługi, miejsce realizacji usługi, inne warunki realizacji usługi.
6. Umowa o świadczenie Usług Szkoleniowych – umowa cywilnoprawna, do zawarcia której dochodzi poprzez złożenie Zamówienia online, której przedmiotem jest nabycie Usług Szkoleniowych.
7. Usługi Szkoleniowe – sprzedawane i świadczone bezpośrednio przez Organizatora.
8. Portal – zintegrowany system obsługi wydarzeń wim-con.

§ 2 Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa warunki oraz zasady sprzedaży i świadczenia Usług Szkoleniowych przez Organizatora za pośrednictwem strony www.wim.mil.pl.
2. Każda osoba korzystająca z oferty jest zobowiązana zapoznać się z regulaminem.
3. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem strony www.wim.mil.pli https://wimcon.wim.mil.plpoprzezzawarcie Umowy na odległość, zawartej pomiędzy Organizatorem oraz Uczestnikiem.

§ 3 Zawarcie Umowy
1. Umowa o świadczenie Usług Szkoleniowych zostaje zawarta po zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu przez Zamawiającego oraz po e-mailowym zaakceptowaniu zgłoszenia na szkolenie przez Organizatora.
2. Zamawiający wysyła zgłoszenie uczestnictwa poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie internetowej Organizatora.
3. Zamawiający zwrotnie otrzyma potwierdzenie zapisu (wiadomość e-mail przesłana na adres poczty elektronicznej podany przez Zamawiającego w formularzu zgłoszeniowym), w którym może zweryfikować poprawność wybranej grupy, terminu i nazwy szkolenia oraz kwotę do zapłaty.
4. Otrzymanie e-maila informującego o przyjęciu zgłoszenia oznacza, iż zgłoszenie zostało złożone prawidłowo i doszło do zawarcia Umowy. Świadczenie Usług Szkoleniowych następuje po otrzymaniu przez Organizatora zapłaty za szkolenie, zgodnie z wysokością opłaty za szkolenie wskazanej w sposób określony w § 4.

§ 4 Warunki uczestnictwa
1. Wysokość opłaty za szkolenie jednego Uczestnika jest podawana w Ofercie opublikowanej na stronie internetowej Organizatora. Uczestnikowi przysługują rabaty zgodnie z warunkami Oferty.
2. Wszystkie ceny są cenami brutto wyrażonymi w polskich złotych.
3. Zamawiający jest zobowiązany do dokonania opłaty za uczestnictwo w terminie 21 dni przed rozpoczęciem szkolenia na wskazany nr rachunku bankowego, jeśli Organizator nie ustali inaczej. Brak wpływu płatności do Organizatora w ww. zostaje uznane za wycofanie zgłoszenia kwalifikującego do udziału w szkoleniu.
4. Opłata za szkolenie obejmuje, poza opłatą wymienioną w ust. 1 i 3 przerwy kawowe i certyfikat. Opłata nie obejmuje materiałów szkoleniowych. Koszty dojazdu do miejsca organizacji szkolenia oraz koszty ewentualnego zakwaterowania, Uczestnik pokrywa we własnym zakresie.
5. W przypadku szkoleń wymagających wcześniejszego przekazania materiałów szkoleniowych, Organizator przesyła je na wskazany w formularzu rejestracyjnym adres korespondencyjny Uczestnika.
6. Organizator zastrzega sobie prawo do:
a) odwołania lub przesunięcia szkolenia na inny termin w przypadku, gdy liczba zgłoszonych Uczestników nie jest wystarczająca do przeprowadzenia szkolenia,
b) modyfikacji godziny rozpoczęcia i zakończenia szkolenia – z zastrzeżeniem stałej liczby godzin szkolenia podanych w odpowiedniej Ofercie,
c) zaproponowania Zamawiającemu następnego terminu szkolenia, jeżeli liczba zgłoszonych uczestników przekroczy ustaloną przez Organizatora maksymalną liczbę uczestników dla danego typu szkolenia.
7. Przy zaistnieniu zdarzenia opisanego w § 4 ust. 6 lit. a Organizator powiadomi niezwłocznie Uczestnika o takim fakcie na adres poczty elektronicznej podanej w zamówieniu. Uczestnik ma w takim przypadku prawo do odstąpienia od Umowy, o czym powinien powiadomić Organizatora na adres poczty elektronicznej – nie później niż w ciągu 3 dni od otrzymania powiadomienia o zmianie. W takim przypadku Organizator zwróci Uczestnikowi w ciągu 7 dni już zapłacone należność za szkolenie. Zwrot nastąpi na konto Uczestnika, które powinno zostać podane w wiadomości o rezygnacji.

§ 5 Odstąpienie
1. Zamawiający, jeżeli jest konsumentem w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827) ma możliwość odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.
2. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone w formie załącznika do wiadomości poczty elektronicznej lub w formie pisemnej wysłanej na adres Organizatora, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827). Załącznik jest dostępny na stronie internetowej Organizatora. W tytule wiadomości należy wpisać słowo „Odstąpienie” oraz w treści wiadomości zwięzłą informację, którego szkolenia dotyczy odstąpienie.
3. Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827), są dostępne na stronie internetowej Organizatora.

§ 6 Rezygnacja
1. Uczestnik może zrezygnować z zamówionej Usługi Szkoleniowej nie później niż na 14 dni przed terminem szkolenia podanym w odpowiedniej Ofercie. W przypadku chęci rezygnacji Uczestnik powinien wysłać stosowną informację do Organizatora w formie wiadomości poczty elektronicznej. W tytule wiadomości należy wpisać słowo „Rezygnacja” oraz w treści wiadomości zwięzłą informację, którego szkolenia dotyczy rezygnacja. W takim przypadku Organizator zwróci Uczestnikowi w ciągu 7 dni już zapłacone należności za szkolenie. Zwrot nastąpi na rachunek bankowy Uczestnika, który powinien zostać podany w wiadomości o rezygnacji.
2. Jeżeli jednak rezygnacja nastąpi później niż na 14 dni przed terminem szkolenia, wtedy Organizator zwraca Uczestnikowi opłatę w wysokości 50% Usługi Szkoleniowej związaną z przygotowaniem Usługi Szkoleniowej. Rezygnacja jest jednoznaczna z odstąpieniem od Umowy z winy Uczestnika.
3. W przypadku zgłoszenia rezygnacji w terminie 3 dni roboczych przed szkoleniem oraz w przypadku nieobecność Uczestnika na szkoleniu bez uprzedniego odstąpienia od umowy, Organizator nie zwraca opłaty za szkolenie.

§ 7 Postępowanie reklamacyjne
1. Każdy Uczestnik ma prawo do składania reklamacji dotyczących Usług Szkoleniowych
w terminie czternastu dni roboczych od daty zakończenia Szkolenia.
2. Reklamację składaną przez Uczestnika w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Usługi Szkoleniowej należy sporządzić w formie pisemnej oraz określić:
a) uczestnika w sposób umożliwiający jego identyfikację,
b) nazwę, grupę i termin Usługi Szkoleniowej, której reklamacja dotyczy,
c) przedmiot reklamacji oraz okoliczności uzasadniające reklamację.
3. Reklamacja powinna zostać przesłana na adres korespondencyjny:
Wojskowy Instytut Medyczny, ul. Szaserów 128, 04-141 Warszawa.
4. Organizator odpowie na zgłoszone reklamacje w terminie do 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.

§ 8 Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych:
1) administratorem danych osobowych Uczestnika jest Wojskowy Instytut Medyczny
z siedzibą w Warszawie przy ul. Szaserów 128, reprezentowanym przez Dyrektora Wojskowego Instytutu Medycznego;
2) Inspektorem Danych Osobowych w Wojskowym Instytucie Medycznym jest Pan Paweł Baran. Kontakt: tel. +48 883-377-896; email: pbaran@wim.mil.pl;
3) dane osobowe Uczestnika przetwarzane będą w celach związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych w oparciu o rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r.
4) odbiorcami danych osobowych Uczestnika są pracownicy Wojskowego Instytutu Medycznego oraz placówki medyczne współpracujące z Wojskowym Instytutem Medycznym;
5) dane osobowe Uczestnika przechowywane będą w okresie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania, w tym zgodnie z przepisami dotyczącymi okresu przechowywania dokumentacji;
6) Uczestnik posiada prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych;
7) istnieje możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego na tryb i sposób przetwarzania danych osobowych przez administratora, jeśli Uczestnik uzna za uzasadnione, że dane osobowe Uczestnika są przetwarzane niezgodnie
z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
8) podanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym do podnoszenia kwalifikacji zawodowych w Wojskowym Instytucie Medycznym.
9) administrator nie podejmuje czynności związanych ze zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji wobec danych osobowych, w tym o profilowaniu.”

§ 9 Funkcjonalności treści cyfrowych oraz techniczne środki ich ochrony
1. Organizator informuje iż w ramach udostępnianych treści cyfrowych dostępne są ogólne informacje o szkoleniu, jak również warunki uczestnictwa w nim. Uczestnik może również za pomocą udostępnionego formularza zgłosić swój udział w szkoleniu oraz skontaktować się z Organizatorem za pomocą poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego. Organizator stosownie do swojej wiedzy umieszcza na stronie portalu program ramowy szkoleń oraz warunki uczestnictwa.
2. Dostęp do portalu chroniony jest za pomocą unikalnej kombinacji nazwy użytkownika i hasła a sam portal udostępniony jest za pomocą technologii https i autoryzowany certyfikatem Organizatora. Treści zawarte w portalu podlegają archiwizacji i procedurze wykonywania kopii zapasowych zgodnie z procedurą opisaną w Polityce Bezpieczeństwa.
3. Udostępniony przez Organizatora portal nie interoperuje ze sprzętem i oprogramowaniem Uczestnika. Na życzenie Uczestnika możliwe jest zapisanie na komputerze uczestnika plików udostępnionych w portalu.

§ 10 Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827), Kodeksu Cywilnego oraz inne obowiązujące w tym względzie przepisy prawa.
2. Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zgłoszenia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zgłoszenia.